Hoe gaan we te werk?
hulp in 4 stappen

01
Vervoer & ambulance

Om bij elke medische urgentie in optimale omstandigheden te kunnen werken, werd gekozen voor hedendaagse, ruime ambulances waarin de patiënt comfortabel en in alle veiligheid overgebracht worden naar de spoedgevallendienst. 

Dienst 112 Lochristi beschikt over 2 erkende ziekenwagens die dagelijks worden ingezet in de DGH 112.

Meer info

02
Opname

Wie in onze regio het nummer 112 belt, komt terecht in de Noodcentrale 112 Oost-Vlaanderen. 

Een operator neemt de noodoproep aan en stuurt de hulpdiensten ter plaatse. 

De inzet van de medische hulpdiensten is gebaseerd op de Belgische Handleiding voor Medische Regulatie.

Meer info

03
Facturatie

Het spreekt voor zich dat de betaling van de ziekenwagen niet op het moment van de interventie moet gebeuren; op dat moment heeft u andere zorgen. De factuur wordt achteraf verstuurd via de post. 

Het tarief van de Dienst 112 wordt door de overheid vastgelegd en jaarlijks geïndexeerd.

Meer info

04
Standplaats

Het gemeentebestuur Lochristi gaf ons de mogelijkheid om de hulpverleners van Dienst 112 Lochristi in aangename omstandigheden te laten vertoeven tijdens hun wachtdienst.

De overdekte standplaats voor de ziekenwagens zorgt er voor dat de ziekenwagens in alle weersomstandigheden zonder problemen onmiddellijk kunnen vertrekken.

Meer info

Een vraag voor onze dienst?

info@112-lochristi.be   09 496 10 50

© 2024 Dienst 112 Lochristi vzw - RPR Gent - ON: 0846.610.654 - privacy policy - sitemap Quoted: Websites met méér